Före och efter i PS...

Har fått lite hjälp med att få till det i Photo Shop... några "enkla" knep som gör det snyggare!
Känner mig dock rätt trög, gick inte lika bra när jag satt hemma ensam.... Men, men har fått låna en bok så jag ska väl få till det!

Här är en före och efter bild


Original

Original bild, visst Smurfen är i fokus, men man kan få honom ännu mer i fokus!!! Och bra blir det! Tur att bilden inte är scrappad nu när jag har en mycket bättre bild att jobba med!!!


Photo Shoppad

mjukare bakgrund som tar bort fokus från det som är bakom, visst det är en lekplats men det är en så mycket trevligare bild med Smurfen mer i centrum!
Sen så är det upp ljusat runt Smurfen och hans direkta bakgrund...

Coolt att en bild kan bli så mycket mer !!!!


Nu är det väl dags för sängen antar jag.....
nästan 23.00 lite övertid, men har man somnat på soffan så har man!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tittar in och ser om det hänt nåt nytt :-)



kram

2009-06-09 @ 16:27:02
Postat av: ida/tatoo rosen

Det kan bli så snyggt med enkla medel i PS!

Du har en sak att hämta i min blogg!

Har du förresten sett min inbjudan (på FB) till pysseldag den 4:e juli? Det vore skoj om du vile komma då!

Många kramar till dig!

2009-06-21 @ 14:32:32
URL: http://omida.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Vem är du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se den)

URL/Har du en blogg el hemsida?:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0