2009*09*18

Oj, oj...
Ett opyssligt inlägg...
Natten mellan torsdag och fredag ringde min vän Marit...
Hennes vatten hade gått...
Pappa och storasyster var 55 mil bort...
Bebisen skulle inte komma förens om ca 1 månad enligt BF...

Så jag skulle vara sällskap under natten och dagen tills pappan kom hem...
Men det blev lite intensivare än så, kl 05 ringde vi förlossningen och efter en taxi!

Så det var att andas, coacha, hålla handen, peppa, uppmuntra och massera som gällde...

Pappa kom äntligen efter en mycket lååååång bil resa äntligen fram 13.30!

16.54 så kom en liten gosse till världen 49 cm lång och 2975gr och helt bedårande!!

WoW vilken dag vilken grej... Lille bebisen då, hitta på sånt här när pappa är borta....

Jag är så glad att jag kunde vara med och vara ett bra stöd för Marit och Karl, att jag sen även var med när lillen kom till världen gör dagen inte sämre! Vilken upplevelse!!!

Så ingen kan säga att jag inte vet hur dte är att föda barn!!!!
Har fött en son själv och nu varit med och varit pappaersättare och vän!!!

GRATTIS till er Mamma, Pappa, Storasyster och lille plutten som är här nu!




Kommentarer
Postat av: pyttisens mamma

Vilken grej!

2009-09-19 @ 22:03:53
URL: http://rasmusnoel.blogspot.com
Postat av: ida/tatoo rosen

Helt underbart!!! Blir alldeles tårögd! Vilken häftig upplevelse :-)

Kram

2009-09-20 @ 13:24:43
URL: http://omida.blogspot.com
Postat av: Martina

Vilken tur att Marit har dig så att hon slapp vara ensam.

Måste vara en härlig upplevelse att vara med om när det inte är en själv som ligger där.



Kram

2009-09-20 @ 20:43:11
Postat av: Annika

Vilken häftig upplevelse och vilken tur att du fanns där. Undrar om den lille pojken kommer vara speciell för dig resten av livet...

2009-09-23 @ 12:15:00
URL: http://iamannika.wordpress.com
Postat av: Smurfmamman

Hej Annika, ja så häfftigt ler Den lille killen kommer definitivt vara extra speciell för mig har redan blivit tillfrågad om att vara gudmor och det kan jag inte tacka nej till! Han kom tillslut med snitt som er lilla tös ska göra, tänkte på dig sen att nu är det inte långt kvar!!!

2009-09-23 @ 12:48:49
URL: http://smurfmamman.blogg.se/
Postat av: petraso

Åhhhhhhhhhhhhh vilken grej!! !!! Grattis till dig med som hjälpt fram denne lille till världen!!!



Vilken häftig grejatt få vara med och stå vid sidan om!!!

2009-09-24 @ 15:48:37
Postat av: mojje

ja, herregud vilken dag. Och vilket stöd, vilken vän, vilken dramatik. Du är underbar!!!

2009-09-25 @ 18:01:43
URL: http://mojmojmoj.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Vem är du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se den)

URL/Har du en blogg el hemsida?:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0