Jag och pyssel hur kom det sig?!?!

Hur kom det sig att jag hamnade i "träsket" ? Jag har alltid tyckt om att pyssla och greja! Sen mellanstadiet har jag tyckt om att måla med akvareller och skissa med blyerts och kol! Men med mer och mer i skola, sen blev det studier och arbete samtidigt... tja jag "glömde" av vad jag tycker om att göra ... Ja hemskt men sant!
När Vendel och jag fick reda på att vi väntade barn så kom min inspiration tillbaka... jag har många gånger gått förbi scrappbook affären på Danskavägen och tänkt det ska jag göra den dagen jag får barn och när jag gifter mig.. nu var det en bebis på väg och jag började spåna mer och mer på nätet över scrapping!
Så när Wilhelm låg i magen runt jul 2005 så köpte jag det första albumet till honom som jag skulle ha! Det tog lite tid innan jag kom igång men jag fyllde hans album och med tiden så har det blivit mer och mer "riktig" scrap! Men att Scrappa varje sida av hans liv skulle ta för mkt med tid, så det är basic "pyssligt" album med utvalda bilder som jag skrappar! Ni kommer få se dessa här inne!
Sen så har jag ett eget album för mig och Vendel som är om oss och även med Wilhelm vår lille Smurf .

Jag har oxå ofta gjort egna kort till födelsedagar och jul mm... Men inte haft ngr direkta stämplar.
Men så är jag ju fast på sajten www.familjeliv.se sen graviditeten och där finns det massor med forum.
Vad fann jag där jo en pyssel tråd för pysslare i Gbg med omnejd image9 Jag snokade och spionerade lite på dem ett tag innan jag sa HEJ!! Att säga hej till dem är ngt av det bästa jag har gjort!! Vilket gott gäng vi är med pysslande tjejer!! Vi försöker att ses en gång i veckan och stämpla och stansa och greja!!
Så tack vare dem så har jag nu ocks fastnat för cardmaking !!  Så det blev till att utöka ännu mer... stämplar och ännu mera papper, decos mm.... Vilket ha begär denna hobby ger!! Oj oj oj

VARNING DET ÄR VÄLDIGT BEROENDEFRAMKALLANDE!!!

ngr av mina pysslande vänners bloggar finns här länkad!! Gå gärna in och spana på dem!!

Kommentarer
Postat av: Örnen

Javisst är vi ett gôtt gäng ;-)

2007-05-08 @ 19:28:37
URL: http://ornen.blogspot.com/
Postat av: Smurfmamman

Ja vi har det så underbart roligt :-D

2007-05-08 @ 19:31:06
Postat av: Örnen

Det känns verkligen som om vi har kännt varandra hur länge som helst!!!!

2007-05-09 @ 19:16:56
URL: http://ornen.blogspot.com/
Postat av: Smurfmamman

Ja, håller med till fullo!! Helt otroligt!

2007-05-09 @ 21:53:59

Lämna gärna en kommentar:

Vem är du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se den)

URL/Har du en blogg el hemsida?:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0